piątek, 31 października 2014

Poznaj Poznań Nocą 2014/2015 - etap 1 - Ostrów Tumski (29 X 2014)


     Etap 1 trzeciej edycji Poznaj Poznań Nocą odbył się na Ostrowie Tumskim. Wystartowałem w 17 minucie, co spowodowało, że na terenie był wręcz tłum zawodników w początkowych punktach, co utrudniało zaliczanie punktów 1-4. Bardzo ciekawe były punkty 14-15 położone na wzniesieniu obok rzeki Warta. Było kilka przestojów wynikające z chęci utrzymania pełnej koncentracji (zwłaszcza przy punktach 5 i 11). Tym bardziej, że stać mnie na poważne błędy nawigacyjne :)
    Z międzyczasów wynikało, że mogłem lepiej zachować się w przebiegu do punktów - 3 (straciłem 18 sekund do najlepszej), 4 (straciłem 20 sekund do najlepszej) czy 15 (straciłem 32 sekundy do najlepszej) - wynikały z braku koncentracji. Z kolei bardzo ładnie mi poszło przy punktach 2,7 i 14. 


     Ostatecznie, w średniakach, zająłem miejsce na podium, co mnie bardzo cieszy. Przełamałem także barierę 20 minut. Trzeba też podkreślić, że gdybym wystartował w elicie i utrzymując tempo z średniaków, to mógłbym liczyć na miejsca 20-25 . Tak więc jest różnica między średniakami a elitą jest widoczna. 
(autor zdjęcia: K. Majewska)

(autor zdjęcia: S. Kaczorowska)

    Kolejny etap odbędzie się na os. Piastowskim (już 19 XI) i również powinno być ciekawie. Przypuszczam, że dystans będzie znacznie dłuższy, bo i większe możliwości daje przytoczone osiedle. Tym bardziej, że terenów prywatnych na os. Piastowskim jest znacznie mniej aniżeli na Ostrowie Tumskim. Kilka punktów będzie też w lesie (tego jestem pewny). Skąd o tym wiem? Ano dlatego, że na tym terenie odbył się II etap Poznaj Poznań z Mapą (w maju).

Mapa - Ostrów Tumski z moim przebiegiem

     Z poniższych statystyk wynika, że średnie tempo biegu wyniosło 6:10 min/km (a więc poniżej moich możliwości, choć w wielu momentach bardzo dyszałem). Z drugiej strony tłok przy punktach 1-4 zrobił swoje. Nie bez znaczenia był także przestój w poszukiwaniu punktu 15 - zamiast zaufać mapie (niedaleko na lewo od punktu był bowiem teren zabudowany) uparłem się na krzaki w terenie :).

Statystyki z mojego biegu


Więcej info: Poznaj Poznań Nocą 2014/2015
Profil na facebook'u: Poznaj Poznań Nocą (facebook)

Podsumowując:
2,4 km, 17 pkt kontrolnych (średniacy)
Czas: 19:21 
Miejsce: 3/54
(rzeczywisty dystans: 3,15 km)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz