piątek, 20 marca 2015

Poznaj Poznań Nocą 2014/2015 - FINAŁ - os. Stare Żegrze (18 III 2015)

     Etap 6 trzeciej edycji Poznaj Poznań Nocą był jednocześnie biegiem na orientację kończącym cykl zawodów. Miał charakter biegu pościgowego, czyli najmniej lubianego przeze mnie. Bieg ten polega na tym, że zawodnicy startują zgodnie z różnicami czasowymi uzyskanymi we wcześniejszych biegach (zgodnie z zasadą 1 punkt = 5 sekund). Tym samym zawodnik, który pierwszy przekroczy linię mety - wygrywa. 
    W tym biegu startowałem jako drugi zawodnik ze stratą 15 sekund do Malewskiego i z 5 sek. przewagą wobec K. Gumnego. Czwarty zawodnik startował dopiero minutę po trzecim zawodniku. 
    Teren zawodów był typowo osiedlowy, zaś niewygórowany dystans oraz umiarkowana liczba punktów kontrolnych premiowała zawodników z mocną łydą. Mi nie pozostało nic innego jak pobiec w swoim tempie. 
Po odebraniu map okazało się, że pierwszy punkt znajduje się na drugim końcu mapy. W trakcie przebiegu do tego punktu, K. Gumny dogonił mnie, zaś J. Malewski systematycznie zwiększał przewagę. W kolejnych punktach - przewaga ta, wobec mnie, była coraz większa. Mi nie pozostało nic innego jak spokojnie obronić 3 miejsce.
Mapa z moim przebiegiem
     Teren zawodów był łatwy, choć nie ustrzegłem dwóch błędów - przebieg do punktu 11 oraz 15. Pierwszy błąd polegał na wyborze wariantu z trudną przebieżnością, zaś drugi błąd polegał na braku koncentracji przy dobiegu do punktu 15 (punkt znajdował się na pd-wsch. części boiska, zaś ja byłem na pd.-zach. części boiska - nastąpiła lekka kosternacja, bowiem numery punktów kontrolnych nie zgadzały się - straciłem tutaj około minuty). Gdyby nie ten błąd, to zamiast dziesiątego czasu dnia, zająłbym szósty czas. W kontekście zajętego miejsca w klasyfikacji końcowej, ten błąd nie miał już większego znaczenia. Bezpośredni rywale byli dla mnie po prostu zbyt szybcy, by myśleć o lepszej pozycji w końcowej klasyfikacji (no i nie popełnili istotnych błędów nawigacyjnych). 
Moje statystyki z biegu 
    Ze statystyk z mojego biegu wynika, że średnie tempo wyniosło 5:40 min/km, a więc ciut gorzej niż w etapie 2 (gdzie moje tempo wyniosło 5:32 min/km) - gdyby nie błąd przy 15, to z pewnością zanotowałbym rekord życiowy pod tym kątem. Widać także wolniejsze tempo biegu między 1,5-3 km, co tylko pokazuje, że moje tempo biegu z pierwszej części było nieco za wysokie.
Dekoracja zwycięzców w kat. średniacy (męska)
autorka zdjęcia: S. Kaczorowska (za: poznajpoznan.com)
     Najważniejszy cel został osiągnięty, tj. zająłem miejsce w pierwszej trójce edycji PPN 2014/2015 i nie zawaliłem biegu tak, jak w zeszłym roku w MTP. Tak więc w kolejnej edycji nie powinno mnie zabraknąć i podwyższę sobie poprzeczkę (bo w końcu trzeba spróbować sił w kat. Elita)
Pamiątkowy medal za zajęcie 3 miejsca w klasyfikacji generalnej w kat. średniacy PPN 2014/2015
     Ostatecznie cykl PPN w średnikach wygrał J. Malewski, który pokonał K. Gumnego oraz mnie. Wśród kobiet najlepsza okazała się B. Dudzińska, która pokonała N. Kędzierską oraz I. Ratajczyk.
     Ostra walka nastąpiła w elicie, bowiem cykl PPN wygrał W. Sielicki, który pokonał M. Druciarka oraz A. Hornik. Na uwagę zasługuje świetne miejsce G. Cuprysia, który zajął 5 miejsce, zaś w minionym roku zajął 2 miejsce w średniakach. Ciekawe jak rozwinie się jego kariera w seniorach podobnie, jak A. Hornik (wśród seniorek).
     Na koniec podziękowania dla organizatorów PPN za sześć biegów na orientację w Poznaniu. Gdyby nie Wy, to z pewnością nie wznowiłbym przerwanej kariery BnO w 1999 roku.

Relacja organizatora PPN 2014/2015


Podsumowując:
3,2 km, 17 punktów kontrolnych
Czas: 24:05
Miejsce: 10/51
Klasyfikacja generalna: 3 miejsce
(faktycznie przebiegnięty dystans: 4,25 km)

Klasyfikacja końcowa Poznaj Poznań Nocą 2014/2015 w kat. średniacy (w nawiasie miejsce wśród kobiet)
1. Jan Malewski
2. Krzysztof Gumny
3. Sebastian Wojciech
4. (1) Barbara Dudzińska
5. Paweł Kasprzak
6. (2) Nadia Kędzierska
...
47. Sebastian Mikołajczyk

P.S. Zapraszam do zerknięcia profilu i oczywiście udziału w rajdzie na orientację "Wilga Orient" (organizowanego przeze mnie), który odbędzie się w grudniu 2015 roku w Kaźmierzu (32 km od centrum Poznania).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz