poniedziałek, 23 stycznia 2017

Grand Prix Hadesu - Prolog - Rusałka (26 XII 2016)


   Co roku - w drugi dzień świąt Bożego Narodzenia - na Rusałce odbywa się prolog do corocznego cyklu GP Hadesu. Tym razem dystans był znacznie krótszy niż w minionym roku, lecz bardziej wymagający technicznie i kondycyjnie. Przebiegłem niecałe 4 km z średnim tempem na poziomie 7:19 min/km, zaś w 2015 roku - 6,9 km z średnim tempem 6:02 min/km. Tym razem zająłem przyjemne 7 miejsce, choć zabrakło zaledwie 9 sekund do historycznego 5 miejsca :). Z drugiej strony - do tej pory nie zająłem miejsca lepszego niż 8 i myślę, że już mogę myśleć o zakotwiczeniu na końcu pierwszej dziesiątki w jakimkolwiek etapie cyklu GP Hadesu.
    Gorąco polecam tego rodzaju zawody - Paweł Z. buduje naprawdę trudne trasy i z międzyczasów wynikało, że praktycznie każdy z zawodników popełnił wtopy. Do 11 punktu kontrolnego zajmowałem miejsce na podium i niestety w drugiej części trasy, gdzie szybkość odegrała większą rolę niż technika - stopniowo zajmowałem coraz gorszą pozycję. 
Aktualne pozycje po zdobyciu poszczególnych punktów kontrolnych
     Duże zaskoczenie poczułem bardzo słabego czasu w trakcie przebiegu z punktu 3 do 4 - uzyskałem dopiero 20-sty czas...Bardzo dobrze mi poszło w okolicach VI Fortu (tj. punkty od 5 do 9). Niestety na terenach półotwartych (tj. punkty od 10 do 15) poszło mi nieco gorzej, zaś w końcowych punktach tę tendencję utrzymałem. Tak więc - jest co poprawić :)
Pozycja w poszczególnych punktach kontrolnych
    Z poniższej mapy można zauważyć, że początek trasy - typowe mokradła. Kolejna część trasy - niezłe wzniesienia, zaś od 10 do 15 - tereny półotwarte. Z kolei część końcowa - typowy teren leśny z licznymi alejkami, gdzie można naprawdę sporo zyskać na szybkości.


    Podsumowując - trasa dość wymagająca i bez szczególnych wtop z mojej strony, co pozwoliło na zajęcie 7 miejsca. Zwyciężył D. Konarczak z niesamowitym czasem poniżej 20 minut. Na takim terenie pobiec przeciętnie poniżej 5 min/km...

Podsumowując:
Zaawansowana, 3,5 km (w linii prostej), 19 PK
Czas: 28:59
Miejsce: 7/27

Wyniki:
1. Dariusz Konarczak 19:57
2. Piotr Pancerz 26:36
3. Piotr Zamiara 27:19
4. Maria Gorczyca 28:10
5. Marcin Gorzelanczyk 28:50
6. Marek Muszyński 28:52
7. Seba Wojciech 28:59
...
- (27). Krzysztof Gruhn NKL

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz